20 March 2011

Futsal | kolesterol

Agak berhabuk blog aku nie sebab tak berupdate...gambar2 tuk entry ni pon dah berhabuk jugak aku simpan...dah jadi hobi pulak aku sekarang suka biar berhabuk...hehe...
Futsal memang aku suka..kalau time poli dulu seminggu 2,3 kali jugak aku dengan budak2 kelas pegi main...memang dah jadi aktiviti wajib tiap2 malam..huhu...bila duduk kat KL nie tak de geng pulak nak ajak join sekaki...kebetulan hari tu akak2 ofis aku ajak join diorang...tah mimpi pe la pulak diorang nie nak main futsal...court besar 20 orang boleh sumbat tapi kitorang berenam je...semput gak la nak kejar bola..
Dah lama sangat aku tak bersukan...dulu selalu sibuk dengan futsal ngan hoki..arghh...rindu kot semua tu...T_T

guna satu gol je main...:P
bergambo je lebey...:P
akak2..hehe..aku ngan baju pink paling muda...:P

YUP..say no to fast food..!!
Aku kena ulang ayat atas nie tiap2 hari...sebabnya kolesterol aku demm tinggi sangat...
"hello..saya kurus je kot.."
OK..kurus tak semestinya sihat...= ='
kadar kolesterol boleh diketegorikan dalam 3 bahagian..
total kolesterol,kolesterol jahat (LDL) dan kolesterol baik (HDL)
nak tau lebih lanjut klik sini
normal total kolesterol tuk umur macam aku selalunya dalam 3.++ (doktor aku tu la cakap)
tapi aku dah sampai 5.7 mmol/L..hehe...terlebey sudah...
LDL pulak patut average 1.++
tapi sekali lagi aku pecah rekod, 3.1..
hehe...serius aku tak sangka sampai tinggi camni...
ape nak buat...weekdays meggi,weekend mcD...memang tempah maut la kan aku nie...
arghh..nak balik duduk ngan mak la...sedap je makan hari2,makin sihat pulak tu...T_T


p/s: nak panggil usop HKLBR la tolong bakor mcD..= ='

16 comments:

  1. cantu nak berfutsal gak la...hehe

    ReplyDelete
  2. @Yuni Aisyah
    hehe...jgn lupa ajak confuse skali...:P

    ReplyDelete
  3. PERH KONPEM BYK SKILL MAIN FUTSAL NI EK

    DA JOM LAWAN BOWLING

    hohoho

    =_=

    ReplyDelete
  4. @mr.syazwan
    hekk..bse2 je la...:P

    jom2 bowling pulak..hehe..:)

    ReplyDelete
  5. dulu sy main jugak futsal.tapi,dah lama bersara..hehe..

    jom2!bakar mcD..hehe

    ReplyDelete
  6. @syAfA
    rugi la dah bersara..klu x bole geng...:P

    jom2 bakor...hehe

    ReplyDelete
  7. nanti bleh lawan apik yer nanti..

    ReplyDelete
  8. rock ah cik konpius ni muahahahha!

    ReplyDelete
  9. Waah.. bagus sesi pembakaran kolestrol camni..

    *Confuse yang baju pink ke?
    bukan yang pakai nike cun tu ke...


    Selamat menahan nafsu terhadap fast food ok!

    sihat ² selalu.. ;)

    ReplyDelete
  10. @YOUsoF
    xde la...baju pink tu mber la..huhu..

    *susah tul nak berhenti mkn fast food ni..==='

    anyway thanx ye...:)

    ReplyDelete