15 January 2011

'Open minded' ada ke dalam agama...??

Bos yang gatai..ramai kan kt luar sana..
ada ke istilah nie dalam agama kita?
Perlu ke kita pegang pada prisip 'open minded' bila waktu bekerja. 
contoh: bersalam dengan orang bukan muhrim
setahu aku kita boleh menolak secara baik.korang la tolong bagi pendapat..aku tumpang marah,geram bagi pihak wanita yang teranaiya...Kadang2 terpikir jugak lelaki zaman sekarang nih tak ramai yang mampu jadi pemimpin baik kepada keluarga mahupun komuniti yang besar...;(

p/s: Sakit hati sangat2...;<

22 comments:

  1. sabar2...Islam adalah agama yang tidak akan menyusahkan umatnya...

    ReplyDelete
  2. ceritasekupang:memang..tapi kdng2 umat islam sendiri yang xtau hormat agama....geram..!!

    ReplyDelete
  3. no kompromi...
    open minded bertempat..
    klu melanggar syarak mane bole..
    even org 2 akan kecik aty, one fine day dye akn fhm jgk..

    ReplyDelete
  4. yang paling tak leh terima masa nak amek hadiah kat atas stage..c vvip tu tak reti ke tengok pompuan pakai tudung labuh ke x. tangan tetap hulur..nak x nak kene salam r..nati c vvip yg malu. ade kes camni sy pernah tengok. kan aksi spontan c pompuan misti cuak kan nak naik stage. time tu silap2 x leh pk ape2...tp ade gak sy tgok yg lapik tangan dengan tudung labuhnya.yg vvip plak buat slumber dono je..hmm

    ReplyDelete
  5. anis hanizah:bos hidung belang masalahnya...kecewa ngan lelaki tua yang perangai macam ni...tak ingat mati,....;<

    ReplyDelete
  6. ::fatihahanapi:::tau xpe...zaman sekarang lelaki tua aku tengok ramai yang jahil agama...tambah2 yang kaya & pangkat besar...memang sial..geram tul..;<

    ReplyDelete
  7. payah bila kita dipimpin oleh seseorang yg jahil pasal agama..ish2..

    ReplyDelete
  8. x patut, islam sentiasa ada walaupun dunia semaju mmana pun ^_^

    ReplyDelete
  9. follow & blogwalking..

    mehla jemput ke belog ai..

    salam kenal! (^_^)

    ReplyDelete
  10. Jejaka Terhangat:tau xpe...geram tul..haishhh

    ReplyDelete
  11. Wan Gerrard:yup..setuju sgt2...xpaham tul orang yg blaja tinggi tp ilmu agama kurang...

    ReplyDelete
  12. :: noremy anak rahmat ::i.allah...thanx ye follow...;)

    ReplyDelete
  13. sabar yer..lumrah org mmg yg xmendalami islam mmg cmtu but jgn sme kan lak semua laki nie cmtu yer...(jgn krn nila setitik,rosak susu sebelanga..)huhuhuhuhuhuhu...
    $$*ayen*$$

    ReplyDelete
  14. anon@ayen:orait...sabor je nih...;D

    ReplyDelete
  15. zaman skrg nak jumpe lelaki yg beragama n layak menjadi pemimpin mcm dah susah sgt..

    ReplyDelete
  16. Yuni Aisyah:kalau dh yg tua pon xtau agama cmne yg mude2 nk ikt..huhu..;D

    ReplyDelete
  17. tulah...kadang2 sebbakan kita ni muda, tak tau macam mane nk tolak bila orang2 besar(bukan muhrim) hulur tangan untuk salam..

    ReplyDelete
  18. fara feroza:tau xpe...tapi klu xsuka ckp je xnk..;D

    ReplyDelete
  19. kalau dah terdesak, cthnye dgn vvip tu,
    hulur je jgk tangan,
    tapi berlapik dengan tudung labuh tu.
    jgn bg bersentuh kulit.

    ReplyDelete
  20. @RIAN
    yup..tp xde mslh ag salam nih..tp bab lain...:P

    ReplyDelete