30 November 2010

Antara Imam dan pandai masak~~

Mesti korang  pelik tengok tajuk entry aku...pe hal lak aku tbe2 nak wat entry nih..cam xde kne mengena...Nie semua jadi kat FB..dua owang laki komen kt link FB mber aku..tapi komen cam xlogik aku rasa tuk terima..
Yela tajuk link,"KALAU PEREMPUAN TAK TAHU MEMASAK..SALAH KE??TAPI MACAM MANA KALAU LELAKI TAK BOLEH JADI IMAM??"

Leh plak mamat sorang nih cakap "pompuan klu xpandai masak sapo nak wat bini"..cam siot je aku bace..takde maknanya aku nak terasa sebab aku memang pandai masak..tapi cakap tu nape mesti sentiasa nak salahkan perempuan..nape mesti perempuan je yang perlu sempurna..Lelaki lak cmne??korang xkisah ke klu dapat lelaki yang xley nak jadi imam..xpandai pon doa qunut.. ??Kat cini bukan nak salahkan laki 100%..cuma nak diorang tukar cara pemikiran tuh..Setahu aku perempuan nih terima je baik buruk sorang lelaki tuh,nape lelaki xley plak kan..klu xpandai masak ley blajar..tapi klu korang dah umor 20+,30+ xlayak pon nak jadi imam layak ke nak buat suami..??Memang de segelintir yang ley berubah..tapi tengok saje la dunia sekarang..anak2 terpesong sebab ayah xmampu nak bimbing keluarga...

Tengok xpasal-pasal aku dah melalut..korang je la yang nilai mana yang terbaik...Tapi memang lawak gile balas komen ngan mamat nih..dia bengang gile kat aku..haha..kadang2 kne ajar sket lelaki camni..^_^

Mber aku lak sokong aku..dia cakap dia xkenal mamat tuh..kawan kepada kawan dia..nak ngorat dia tu yang rajin komen kat wall mber aku..last2 kantoi bab imam...sengal~~hahaha

Kepada perempuan kat luar sana tuh sape setuju ngan aku sila angkat kuali...yeahh..!!^_^
korang bace la sendiri yerk..:P

p/s:jatuh cinta pada seseorang tu kerana agamanya...:)

18 comments:

  1. wow!mantap punye entry ni kin. setuju amat2..nak angkat tangan, kaki, muka, dan hidung nih. haha

    ReplyDelete
  2. oh..biasa saja..bila lelaki tak boleh jadi imam...tdk semestinya dia lelaki yang buruk...

    jika perempuan tak pandai memasak...
    tidak semestinya dia perempuan yang buruk...

    oh...biasa saja jika kita bilang kita lebih baik daripada orang lain...dan biasa saja jika kita nafikan bahawa kitalah yang terburuk pada pandangan orang lain...

    oh...biasa...pendekar juga biasa...(^_^)

    ReplyDelete
  3. najihah sahami:haha..geram kat mamat sengal nih punya pasal la mish..bgus2..angkat semua...:P

    ReplyDelete
  4. Pendekar Berkuda:masing2 de lebih dan kurangnya...xperlu sentiasa nak tunding jari..kan2...:)

    ReplyDelete
  5. pendek kata, xkisah laki atau pompuan, nk yg terbaik kenala perbaiki diri tu supaya jd yg terbaik jugak.. :D

    ReplyDelete
  6. hurm.
    macam nie punye isu pun bleh ke ?
    huhu~

    ReplyDelete
  7. salam

    antara dua tu, paling utama lelaki mesti jadi imam..masak tu dua2 bleh buat..tlg2 menolongla katakan..tp imam, suami je boleh ..

    ReplyDelete
  8. ijat_asni:xsalah nak buka minda orang lain kongsi pendapat masing2...:)

    ReplyDelete
  9. Pencari Qurratuani:SETUJU SGT2!^_^

    ReplyDelete
  10. ces..tak puas hati pulak mamat2 tu ek..hahaah..mesti dorang terasa le tu...

    ReplyDelete
  11. aliesha kirana:hehe..tu la pasal...:P

    ReplyDelete
  12. i xkisah kalau kat luar die bukan imam..klu dlm umah mostila imam utk bini n anak2,itu da lbih dr ckup.kat luar die jdik mkmum tegar je oke da tu...means..i xpndai msak utk tetamu pon xpe, jnji leh masak utk laki n anak2...dats kerang's concept.huhauha..suketi je.

    kesimpulan = memang tak reti masak. :D

    ReplyDelete
  13. kerangrebus:xkisah kat mn pon kerang..asal dia mampu nak memimpin diri dan keluarga...

    *kerang sengal..nt meh kita masak sama2...:P

    ReplyDelete
  14. haish lelaki2..knp harus nak salahkan pompuan...

    ReplyDelete
  15. virgolastever:huhu...bse la name pon laki kn...ahaksss..^_^

    ReplyDelete